Support
PriceRunner Köpskydd

Din shoppingbag är tom Öppna

Din shoppingbag är tom
Till kassan

Kontaktuppgifter


inOnestore/Konfektionsagenten i Borås AB

Org.nr: 556941-2934

Göteborgsvägen 8/10
504 35 Borås, Sverige


Support: 
Support@inonestore.se
Telefonsupport 033-138400
Mån-Fre 10.00-11.30

OBS! Stängt i Juli!


Vi har support på svenska och engelska.

 
Support
 

På denna sida har vi listat upp de vanligaste frågorna som vi får! Titta under respektive kategori för att se om vi har svaret på din fråga där! Är det nåt du saknar är du välkommen att ta kontakt med oss, så skall vi hjälpa dej det fortaste vi kan!

  • Hur fungerar webshoppen

  • Betalning och leverans

    • Vilka betalningssätt har ni?
      Vi har kortbetalning via Handelsbanken (Dibs) och även via PayPal. Vi har faktura och avbetalning via Klarna. Vi har även PayPal för betalning från ditt PayPal-konto.
    • Hur säkert är det att betala på internet?
      Som du ser i adressfältet ovan har vi en adress som börjar med https- S:et betyder att det är en säker uppkoppling där du aldrig lämnar vår sida. Detta certifikat för kryptering (SSL ) garanterar att dina uppgifter inte kommer någon annans händer.
    • När dras betalningen från mitt kort?
      Summar du skall betala dras från ditt kort i samband med att du godkänner ditt köp i vår kassa.
    • Kommer jag att debiteras med tullar och importavgifter?
      Om du bor inom EU så tillkommer inga extra avgifter. Tull och importavgifter tillkommer endast om du bor utanför EU!
    • Har min beställning skickats till mig än?
      Du skall få en bekräftelse på att din order är plockad samt att en fraktetikett är utskriven. Om du fått mailet med trackingnummer så har din leverans lämnat vårt lager!
    • Hur snart får jag min vara?
      I priset för produkten ingår frakt och den normala leveranstiden är då 5-8 arbetsdagar.
      Man kan i kassan välja till snabbare alternativ, 3-5 arbetsdagars leveranstid går att få till alla länder/orter. Till en del länder/orter går det att få 1-2 arbetsdagars leverans.
      Leveranstiden räknas från den dag då varan lämnar vårt lager, normalt arbetsdagen efter du lagt din order.
    • Hur blir jag aviserad leveransen?
      All kommunikation vi håller med dej som kund efter beställning sker med e-post! För avisering av leverans är det samma förfarande!
    • Kan jag ändra min leveransadress efter att beställningen lämnat lagret?
      Mycket hos oss är automatiserat och därför också väldigt snabbt, vi skickar ofta produkter omgående efter order, men ibland kan vi hinna att ändra. Tänk dock på att felaktig leveransadress som behöver justeras tillkommer en kostnad på 69 kr!
    • Levererar ni till arbetsadresser?
      Vi kan leverera till din permanenta bostadsadress eller din arbetsplats men vi vill inte leverera till en postbox-adress av säkerhetsskäl.
      Om du vill att leveransen skall nå dig på jobbet, måste du vara säker på att någon kommer att vara där för att ta emot varorna när Posten levererar (FedEx utanför Sverige).
    • Hur fungerar erat leveranssystem?
      För varje steg efter din order kommer vi att informera dej om vad som händer! Du kommer att få bekräftelse när vi tagit emot din order, när vi packat och skickat din order samt när den kommer ut för leverans till dej!
    • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
      Varorna kommer då att returneras till vårt lager, vi skickar då normalt en fråga till din mailadress och frågar hur du vill att vi skall hantera det! Om du vill låta varorna gå i retur återbetalar vi varuvärdet (exkl. frakt) men drar också av 99 kr i i returkostnad (för vår extra kostnad för returfrakt mm).
    • Kan jag förlänga förfallodatumet på min Klarna Faktura?
      Självklart kan du det, kontakta Klarna på 08-120 120 10 så hjälper dom dig med detta!
    • Om jag betalat med Klarna faktura, får jag en ny faktura efter jag returnerat en del av/hela beställningen?
      Nej, du behåller samma faktura (med samma OCR-nummer) men summan kommer justeras och vi skickar en uppdaterad faktura till dej via e-post så snart vi fått in returen!
  • Skötselråd för våra produkter

    • Hur skall jag tvätta min Jumpsuit?
      Vi rekommenderar dej att tvätta dressen i 40 grader, men du kan tvätta i lägre temperatur om du vill.
      Använd minsta möjliga mängd tvättmedel för miljöns skull och undvik sköljmedel. Använd miljömärkt tvättmedel.
      Stäng blixtlås före tvätt så att inte dragkedjan fastnar och går sönder under tvättning.
      Bomullsplagg med mörka färger bör tvättas med avigsidan utåt (detta för att undvika att få "tvättränder" på dressen.
      Lufttorka dressen, torka INTE i torktumlare eller torkskåp.
    • Förekommer det allergiframkallande eller skadliga kemikalier i inOne-dressar?
      Vi förbjuder all form av skadliga och miljöfarliga kemikalier och farliga substanser vid köp hos våra underleverantörer. Vi arbetar bara med väletablerade Svenska leverantörer för att säkerställa detta!
    • Behöver jag tvätta min jumpsuit innan jag använder den?
      Eftersom vi inte har skadliga eller farliga kemikalier i våra produkter så är det inte nödvändigt att tvätta den innan användning!
    • Kommer jag få noppror på min dress?
      När ett plagg utsätts för nötning under användning så kan noppror bildas. Detta är vanligare på dressar med större mängd sysntet i. Noppror uppstår av löst eller finfibrigt material. Om nopprorna inte lossnar av sej själva kan noppmaskin användas för borttagning!
    • Kommer min inOne-dress att krympa?
      inOne räknar med upp till 3 % krypningsmån för våra plagg. Du kan undvika att plaggen krymper genom att stryka dom efter tvätt!
  • Byte och retur

    • Hur länge kan jag byta en vara?
      Du har normalt 14 dagar på dig att byta en vara.
    • Hur funkar det om jag vill byta storlek?
      Om du har fått en dress du vill byta till en annan storlek så loggar du in på sidan och går till "Orderhistorik" och klickar in dej på aktuell order och väljer vilken produkt du vill byta. Sedan får du skriva in vilken produkt du vill byta till samt storlek. När detta är gjort får du en utskrift som du lägger med produkten när du skickar in den till oss, då har vi alla uppgifter vi behöver på ett ställe.
    • Hur fungerar det om jag vill reklamera en produkt?
      Om du har fått en dress du vill reklamera så går du in på "Min Sida" klickar in dej på aktuell order och väljer vilken produkt det gäller. Du får skriva in en text om vad som är fel och ladda upp en bild så vi ser vad det handlar om. När allt är ifyllt klickar du på Skicka för att sända in reklamationen till oss, när vi tittat på den och har en lösning kommer vi kontakta dej, normalt inom 2-3 arbetsdagar.
    • Vad händer om mitt paket går i retur dvs ett outlöst paket?
      Varorna kommer då att returneras till vårt lager, vi skickar då normalt en fråga till din mailadress och frågar hur du vill att vi skall hantera det! Om du vill låta varorna gå i retur återbetalar vi varuvärdet (exkl. frakt) men drar också av 99 kr i i returkostnad (för vår extra kostnad för returfrakt mm).
    • Har min retur kommit in till er ännu?
      Alla returer bekräftas via mail så fort den har registrerats av oss, detta sker senast dagen efter att returen anlänt till vårt lager! Skulle du inte fått någon bekräftelse inom 2 veckor från att du skickade in returen till oss, så är du välkommen att kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dej.
      För att allt skall ske så smidigt som möjligt så hanterar du dina ev. returer på "Min Sida", där får du ut returadress, returblanketter mm som du måste bifoga din retur.
    • Hur betalas pengarna tillbaka vid en retur?
      Vi betalar normal tillbaka pengarna till samma betalningsmetod som du gjorde ditt köp med. Betalade du tex. med ditt Eurocard, då kommer pengarna åter dit! Ibland går det inte att returnera på det sättet och då kommer vi skicka ett e-mail till dej om hur vi vill återbetala pengarna. VI hanterar detta så snabbt vi kan, men max 14 dagar som är lagkravet!
  • Övriga frågor